Vize
Öğrencilerin ASBÜ'ye kayıt olabilmeleri için Öğrenci Vizesi almaları gerekmektedir. Bu gereklilik, tüm uluslararası derece arayan ve değişim öğrencileri için geçerlidir. Türk vatandaşları ve Türkiye'deki diplomatik personel veya oturma izni sahiplerinin yasal olarak bakmakla yükümlü oldukları kişiler bu uygulamadan muaftır.
Öğrenci vizeleri Türkiye'de alınamamaktadır. Bu nedenle, ASBÜ'den kabulünüzü aldığınızda lütfen en yakın Türk Konsolosluğunu ziyaret edin. Kabul Mektubunuzun bir kopyasını ve konsolosluktan temin edebileceğiniz ve doldurulmuş bir vize başvuru formunu ibraz etmeniz gerekecektir. Başvuru ücreti alınabilir. Öğrenci vizesi için işlem süresi ülkeye göre değişir ve altı haftaya kadar sürebilir.
Daha fazla bilgi için lütfen T.C. Dışişleri Bakanlığı'nın https://www.mfa.gov.tr/sub.en.mfa?cc4e437c-6769-4d79-9017-10b63c651224 … bakınız.
Oturum İzni
Tüm uluslararası öğrenciler Türkiye'ye geldikten sonra bir ay içinde Ankara Göç İdaresi'ne ikamet izni için başvurmalıdır.
İkamet izni başvurusunda bulunmak için aşağıdaki adımları izlemelisiniz:
İlk Kez Başvuranlar için;
- https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresine gidin (Lütfen öğrenci başvurusunu seçin ve fotoğraf yüklemeyi unutmayın)
- Ön kayıt formunu doldurun.
- Öğrenci İkamet İzni için başvuru formunu doldurun (formun bir örneği için lütfen https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/BasvuruFormuOrnegi/BasvuruFormuBos?t… adresini ziyaret edin)
- Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne gitmeden önce online randevu alın. ASBÜ arkadaşları size eşlik edecektir; ancak öğrenciler kendi izin belgelerini kendileri almalıdır.
(Daha fazla bilgi için lütfen https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/IstenenBelgeler/IlkBasvuruIstenenBel… adresini ziyaret edin)
Oturum İzni için Gerekli belgeler:
- İkamet İzni başvuru formu
- 4 adet fotoğraf (Biyometrik, beyaz fonda ve son altı ay içinde çekilmiş olmalıdır. Lütfen her birinin arkasına adınızı yazın).
- Pasaportunuz (pasaport, talep edilen izin süresinden 60 gün sonra geçerli olmalıdır).
- Pasaportunuzun fotokopisi: kimlik bilgileri sayfası, Türk vizesi sayfası ve damgalı tüm sayfalar kopyalanmalıdır.
- Öğrenci belgesi - Öğrenci İşlerinden temin edilebilir.
- Adres Beyanı için:
- Yurtta kalıyorsanız yurt müdürünüzden bir mektup,
- Özel konutta kalıyorsanız kira sözleşmesinin noter onaylı bir kopyası sunulmalıdır. Paylaşımlı evde kalanlar aşağıdaki prosedürü izleyecektir:
- Kira sözleşmesini imzalayan kişi, kira sözleşmesinin kopyasını polis karakoluna teslim etmelidir.
- Eğer bir ev paylaşılıyorsa, ancak sözleşmeyi imzalayan sadece bir kişi varsa, kira sözleşmesini imzalayan kişi karakola hitaben evin paylaşıldığını belirten bir dilekçe yazmalı ve o evde kalan diğer kişilerin isimlerini listelemelidir.
- Finansal beyan: Kalış süresince yeterli ve düzenli olarak finansal kaynak sağlanacağına dair beyan (Başvuru Formunda beyan edilir. Kendi hükümetlerinden mali destek alan öğrenciler Müdürlüğe bilgi vermelidir. Müdürlük destekleyici belgeler talep edebilir).
- Sağlık Sigortası: Başvuru için geçerli bir sağlık sigortası ibraz etmeniz gerekmektedir. Sigorta süresi öngörülen ikamet izni süresini kapsamalıdır. Gerekli asgari poliçe içeriği aşağıda belirtilmiştir:
Minimum Policy Content |
||||
|
Anlaşmalı Kurumlar |
*Anlaşmalı olmayan Kurumlar |
||
|
Yıllık Asgari Limit |
Katkılar |
Yıllık Asgari Limit |
Katkılar |
Ayakta Tedavi |
2.000 TL |
Sigortalı % 40 |
2.000 TL |
Sigortalı % 40 |
Şirket % 60 |
Şirket % 60 |
|||
Yatarak Tedavi |
Sınırsız |
Sigortalı % 0 |
20.000 TL |
Sigortalı % 20 |
Şirket % 100 |
Şirket % 80 |
*Anlaşmalı olmayan kurumlar: Sigortacı ile anlaşması bulunmayan kurumlar (hastaneler, muayenehaneler ve diğer sağlık kuruluşları).
Poliçede “İşbu poliçe 06/06/2014 tarihli ve 9 sayılı ikamet izni başvurularında yaptırılması gereken özel sağlık sigortalarına ilişkin genelgede belirtilen asgari teminatları kapsamaktadır.” ibaresi bulunmalıdır. Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve kaşeli/mühürlü aslını ibraz ediniz.
a. Erasmus Öğrencileri: Asgari poliçe içeriğine göre Türkiye'de geçerli bir sağlık sigortası yaptırmanız tavsiye edilir. ASBÜ'deki arkadaşlarınız geçerli bir sigorta yaptırmanıza yardımcı olabilir. Varışınızdan önce yaptırmayı tercih etmeniz durumunda, lütfen sigortanızın yukarıda belirtilen asgari gereklilikleri kapsadığından ve teminat limitlerinin poliçe belgesinde açıkça belirtildiğinden emin olun. Teminat açıkça belirtilmemişse, Türkiye'de yeni bir sağlık sigortası yaptırmanız gerekebilir.
b. Diğer Değişim Öğrencileri: Türkiye'ye geldikten sonra sigorta yaptırmak zorunludur. Sigorta aşağıda belirtilen asgari gereklilikleri kapsamalıdır. ASBÜ'deki arkadaşlarınız geçerli bir sigorta yaptırmanıza yardımcı olabilir.
Açıklama: Türk Sosyal Güvenlik Kurumunun aşağıdaki ülkelerle ikili sosyal güvenlik anlaşmaları bulunmaktadır. Bu anlaşmalar uyarınca, sigortalı kişi ve aile fertleri, hastalık halinde, diğer akit taraf ülkesinde bulundukları sürece sağlık yardımlarından yararlanma hakkına sahiptirler. Dolayısıyla bu ülkelerin vatandaşları Türk sağlık hizmetlerinden yararlanabilirler. İkamet izni başvurularında yabancı öğrencinin ikili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye'deki sağlık hizmetlerinden yararlandığına dair İl Sosyal Güvenlik birimlerinden alınacak e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belgeyi ibraz etmeleri gerekmektedir.
Arnavutluk |
Danimarka |
Libya |
Romanya |
Avusturya |
İngiltere |
Lüksemburg |
Sırbistan |
Azerbaycan |
Fransa |
Makedonya |
Slovakya |
Belçika |
Gürcistan |
Karadağ |
İsveç |
Bosna Hersek |
Almanya |
Hollanda |
İsviçre |
Kanada |
İtalya |
Norveç |
Çekya |
Hırvatistan |
Kore |
Quebec |
KKTC |
Uzatma
ASBÜ'deki eğitimlerini uzatmak isteyen uluslararası öğrenciler, ikamet izinlerinin bitiminden en az bir ay önce uzatma başvurusunda bulunmalıdır. Öğrenciler şunları yapmalıdır:
- https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresine gidin (Lütfen “süre uzatımı” seçeneğini seçin).
- Öğrenci İkamet İzni için formu doldurun.
- Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne gitmeden önce online randevu alın. ASBÜ arkadaşları size eşlik edecektir; ancak öğrenciler kendi izin belgelerini kendileri almalıdır.
Gerekli belgeler:
- İkamet İzni başvuru formu
- 4 adet fotoğraf (Biyometrik, beyaz fonda ve son altı ay içinde çekilmiş olmalıdır. Lütfen her birinin arkasına isminizi yazınız)
- Noter onaylı pasaport fotokopisi (pasaport, talep edilen izin süresinden 60 gün sonra geçerli olmalıdır. Kimlik bilgileri sayfası, Türk vizesi sayfası ve damgalı tüm sayfalar kopyalanmalı ve noter tasdikli olmalıdır);
- Önceki ikamet izni
- Mali Beyanname: (Başvuru Formunda beyan edilir. Kendi hükümetlerinden mali destek alan öğrenciler Müdürlüğe bilgi vermelidir. Müdürlük destekleyici belgeler talep edebilir).
- Ebeveyn Muvafakatnamesi (18 yaşından küçükler için)
- Sağlık sigortası (Lütfen “İlk Kez Başvuran” bölümü altındaki ilgili bilgilere bakınız. Uzatma başvuruları için, poliçenizin yalnızca onaylı (mühürlü, imzalı) kopyasını başvuru dosyanıza ekleyin).
- Başvuru ücreti
- Olası ek belgeler
Daha fazla bilgi için lütfen şu adresi ziyaret edin: https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/IstenenBelgeler
Önemli Notlar
1. Öğrenciler Türkiye'ye geldikten sonra 60 gün içinde ikamet izni başvurusunda bulunmalıdır. Online başvuru tarihi dikkate alınır.
2. Öğrenciler doğru ve eksiksiz bilgi vermelidir.
3. Öğrenciler prosedürleri takip etmelidir. Bunun yapılmaması yasal işlemle sonuçlanabilir.
4. Ad/soyad, medeni hal, adres, pasaport vb. değişikliklerde 20 iş günü içerisinde gerekli belgeler ile İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirimde bulunulmalıdır.
5. İkamet izni süreniz boyunca;
a. Aynı üniversitenin farklı bir fakültesinde/bölümünde eğitiminize devam etmeniz veya
b. Aynı il içerisinde farklı bir üniversiteye geçiş yapmanız halinde, bu işlemler sırasında öğrencilik statünüzün kesintisiz devam etmesi kaydıyla, bilgilerinizin güncellenmesi için en geç 20 iş günü içerisinde il göç idaresi müdürlüğüne bilgi vermeniz gerekmektedir.
c. Başka bir şehirdeki farklı bir üniversiteye geçiş yapmanız durumunda, yeni üniversitenizin bulunduğu şehirdeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne 10 gün içinde ikamet izni başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.
6. 18 yaşından küçükler için veli muvafakatnamesi ile birlikte bir kefil (Türk vatandaşı veya Türkiye'de ikamet eden bir yabancı) tayin edilecektir.
7. İkamet tezkeresi üzerinde herhangi bir silinti veya kazıntı olmamalıdır. Kaybolması halinde derhal İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bildirilmelidir.
8. Her dönem Türk makamlarına öğrenci listeleri statüleriyle ( kayıtlı, kayıtlı değil, izinli, disiplin cezalı veya Erasmus değişim) birlikte verilmektedir. Kayıt statülerindeki herhangi bir değişiklik (mezuniyet, çekilme, izin) de bir hafta içinde bildirilir. Bu nedenle öğrencilerin ilgili ikamet prosedürlerine uymaları ve kayıt durumlarında herhangi bir değişiklik olması halinde Göç İdaresi Müdürlüğü'ne bildirimde bulunmaları gerekmektedir.
9. Öğrencilerin kalışlarının/mezuniyetlerinin sona ermesinden itibaren 10 gün içinde ülkeyi terk etmeleri gerekmektedir. Herhangi bir programa kayıtlı olmadığı halde Türkiye'de kalmayı planlayan öğrenciler (mezuniyet töreni, yüksek lisans başvuruları vb. için), ikamet süreleri dolmadan kısa dönem ikamet izni için başvurmalıdır.
10. Normal öğrenim süresi içinde mezun olamayan öğrencilere her yıl için bir defada en fazla 1 yıllık ikamet izni verilebilir. Öğrencilerin, öğrencilik haklarından fiilen yararlanmaya hak kazandığını ve mükerrer olduğunu gösteren öğrenci belgesi ibraz etmeleri gerekmektedir.
11. İkamet izni, öğrencinin anne, baba ve diğer yakınlarını ikamet izni almaya hak sahibi yapmaz.
12. Çalışmak isteyen öğrenciler çalışma izni alarak çalışabilirler. Ancak, lisans öğrencileri için çalışma hakkı eğitimlerinin ilk yılından sonra başlar ve haftada yirmi dört saatten fazla olamaz. Çalışma izni almak isteyenlerin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na başvurmaları gerekmektedir.
Daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçiniz:
Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Adres: Barbaros mahallesi Binnaz sokak No : 2ÇANKAYA / ANKARA
E-mail: ankara@goc.gov.tr
Tel : 0 312 439 40 40 / 0 312 440 33 48
Fax : 0 312 439 40 66
Göç İdaresi Başkanlığı
Adres: Lalegül Çamlıca Mahallesi 122. Sokak No:4 Yenimahalle/ANKARA
URL: http://www.goc.gov.tr/main/Eng_3
E-mail: gocidaresi@goc.gov.tr
Tel : 0 312 422 05 00 / 01 / 02
Fax : 0 312 422 09 00 / 99